Uruchomienie serwisu Konfigurator na potrzeby usług telefonii komórkowej w ASTER
Opracowany i hostowany przez DCS Computer Consultants Group Internetowy Serwis Konfiguracyjny ułatwia abonentom telefonii komórkowej w ASTER korzystanie z zaawansowanych usług telekomunikacyjnych, takich jak WAP, MMS, dostęp do Internetu i transmisje wideo. Serwis umożliwia w pełni automatyczną konfigurację telefonów GSM. Usługa dostępna pod adresem http://aster.pl/baza-wiedzy/konfigurator/ pozwala na indywidualne konfigurowanie ponad 500 modeli telefonów.
Internetowy Serwis Konfiguracyjny (ISK) to hostowana usługa umożliwiająca konfigurację telefonów komórkowych. Serwis Konfiguracyjny udostępniony dla klientów ASTER automatycznie wykrywa nowe telefony w sieci i wysyła do nich odpowiednie ustawienia. Dzięki temu rozwiązaniu abonenci ASTER w ciągu kilku minut od uruchomienia telefonu mogą korzystać ze wszystkich usług telefonii komórkowej. Dodatkowo abonenci mogą zamówić poszczególne konfiguracje na stronie WWW lub skorzystać z dostępnej tam szczegółowej instrukcji i samodzielnie skonfigurować telefon.
Konfigurator telefonów komórkowych w ASTER obejmuje cztery usługi: WAP, MMS, dostęp do Internetu oraz transmisję wideo dla ponad 500 modeli aparatów telefonicznych ponad 20 producentów. Dzięki bliskiej współpracy DCS z producentami telefonów komórkowych oraz operatorami, usługa co miesiąc wzbogacana jest o obsługę kilkunastu nowych modeli telefonów wprowadzanych na rynek.
"Dzięki Serwisowi Konfiguracyjnemu DCS klienci telefonii komórkowej w ASTER mogą w pełni korzystać z zaawansowanych usług telekomunikacyjnych, np. WAP, MMS, dostępu do internetu oraz transmisji wideo" - powiedział Janusz Arciszewski Prezes Zarządu ASTER.
"Bardzo cieszymy się, że zaufał nam kolejny duży operator telekomunikacyjny. Konfigurator nie tylko pozwala podnieść satysfakcję klientów operatora, ale także znacząco obniża koszty związane z obsługą klientów chcących korzystać z zaawansowanych usług" - powiedział Michał Szafrański, Dyrektor ds. rozwoju DCS Computer Consultants Group Sp. z o.o.
Oferowana przez DCS od 2003 roku usługa została zaimplementowana dotychczas dla Orange (ustaw.orange.pl), Grupę Onet.pl SA oraz MNI SA. Rozwiązanie ISK zdobyło nagrodę TMT Mobile Award 2005 i zostało wyróżnione Certyfikatem Telekomunikacyjnym tygodnika Wprost.
Wdrożenie w ASTER objęło jedynie część funkcjonalności ISK. Poza konfiguracją WAP, MMS, dostępu do Internetu i transmisji wideo, usługa obsługuje także konfigurację zaawansowanych usług takich jak technologie SyncML, UMA, Push-toTalk, e-mail, IM i pozwala na automatyczne konfigurowanie telefonów pojawiających się w sieciach komórkowych operatorów.
Co to jest ISK?
Internetowy Serwis Konfiguracyjny to usługa WWW, który umożliwia abonentom konfigurację telefonu komórkowego w taki sposób, by możliwe było korzystanie za jego pośrednictwem ze wszystkich usług udostępnianych przez operatorów, takich jak dostęp do Internetu, transmisja wideo, synchronizacja kontaktów, poczta e-mail oraz VoIP.
Do czego służy Internetowy Serwis Konfiguracyjny?
Zwykle, gdy abonent włoży kartę SIM do telefonu, może jedynie wykonywać rozmowy telefoniczne i wysyłać SMS-y. Bez dodatkowej konfiguracji nie może wysyłać i odbierać wiadomości MMS, przeglądać stron internetowych ani tym bardziej korzystać z zaawansowanych usług oferowanych przez operatorów. W takich przypadkach, gdy nie otrzyma od operatora poprawnie skonfigurowanego telefonu, korzysta z aparatu nabytego na rynku wtórnym lub po prostu przywrócił telefon do ustawień fabrycznych, musi sam zmienić ustawienia w telefonie. Jak pokazuje praktyka próby samodzielnego, ręcznego konfigurowania parametrów telefonu kończą się zazwyczaj niepowodzeniem. Powoduje to niezadowolenie abonentów i dodatkowo obniża przychody operatorów (klienci nie posiadający właściwie skonfigurowanego telefonu nie korzystają z zaawansowanych usług). Dlatego najprostszym rozwiązaniem jest skorzystanie z serwisu ISK, który wszystkie ustawienia wykonuje w telefonie w sposób automatyczny.
Jak działa ISK?
Korzystanie z ISK jest bardzo łatwe. Abonent wchodzi na stronę WWW, gdzie wybiera producenta a następnie model swojego telefonu. Następnie wybiera usługi, które mają zostać skonfigurowane, i podaje swój numer telefonu. Chwilę później otrzymuje SMS-em konfigurację, która po jej akceptacji przez abonenta automatycznie prawidłowo ustawia telefon. Alternatywną ścieżką konfiguracji telefonu jest ręczna zmiana ustawień w telefonie zgodnie ze szczegółową instrukcją "krok po kroku" udostępnianą w serwisie ISK.