Bramka SMS

Bezpłatna Bramka SMS w sieci Orange

Popularność SMSów

Wiadomości SMS i MMS stały się jednym z głównych środków codziennej komunikacji, od prywatnych kontaktów z rodziną i znajomymi przez zamawianie i potwierdzanie usług po kontakty służbowe. Stosowane są one do przekazywania informacji, w usługach, do potwierdzania operacji bankowych oraz do zabawy i rozrywki.

SMS z Internetu

Płynąc na fali popularności i powszechności wiadomości SMS i MMS, dcs.pl wykorzystywała ich potencjał dostarczając operatorom wysokowydajne usługi komunikacyjne generujące dodatkowe przychody. Jednym z takich rozwiązań – szczególnie lubianym przez użytkowników –  była Internetowa Bramka SMS (IBSMS).

Jak działała bramka SMS

  • Była to dwukierunkowa bramka, która pozwalała na wysyłanie wiadomości SMS przy użyciu przeglądarki internetowej lub komunikatorów.  Z usługi mogli korzystać klienci danej sieci komórkowej, a wiadomości wysyłane w ten sposób były bezpłatne dla nadawcy.
Wysyłanie bezpłatnych smsów – internetowa bramka sms

 

  • Odbiorca otrzymywał wiadomość wzbogaconą o krótką reklamę tekstową, dzięki temu aplikacja stawała się także narzędziem marketingowym.  Operator mógł wykorzystywać to narzędzie na własne potrzeby, promując usługi i produkty, np. nowe modele telefonów. Mógł także udostępniać tę przestrzeń innym firmom jako nośnik reklamowy.
  • Operator uzyskiwał przychody z wiadomości zwrotnych wysyłanych z telefonów komórkowych, jako odpowiedź do użytkowników bramki internetowej. Dzięki integracji bramki z komunikatorami Gadu-Gadu, Tlen, Skype oraz Facebookiem i e-mailem, nadawca wiadomości SMS miał pewność, że dotrze ona do adresata.
  • Możliwość uzyskania dodatkowych przychodów z reklamy lub sprzedaży własnych produktów w tym dodatkowym kanale komunikacji.
  • Możliwość udostępnienia bramki MiNi, którą posiadacze dowolnych stron WWW i blogów mogli bezpłatnie umieścić w swoich serwisach. Zwiększało to zasięg bramki oraz przychody operatora z wiadomości zwrotnych (SMS MO) oraz reklam.

Sprawdź jak wbudować MiNi Bramkę SMS na stronie www.

Był to widget który każdy webmaster mógł wbudować w swoją stronę internetową poprzez wklejenie gotowego fragmentu HTML w kod strony. Dzięki temu wszyscy internauci odwiedzający serwis mogli bezpośrednio, bez opuszczania strony bezpłatnie wysłać wiadomość SMS do abonenta danej sieci. Rozwiązanie to nie wiązało się z żadnymi opłatami po stronie właściciela strony.

Po wklejeniu kodu, na stronie pojawiała się ramka o wymiarach 285x355px lub 230x355px pozwalająca na wysłanie wiadomości SMS. Internauta wpisywał numer telefonu, swoje dane, treść wiadomości oraz token. Jeśli użytkownik MiNi Bramki chciał otrzymać odpowiedź na swoją wiadomość musiał podać swój adres email lub numer telefonu. Webmaster mógł także skorzystać z wersji bramki MiNi, która wyświetla domyślnie określony numer odbiorcy, co ułatwiało kontakt z właścicielem strony.

Dlaczego warto

  • przy dużym ruchu usługa samofinansowała się z przychodów z ruchu zwrotnego
  • skutecznie generowała dodatkowe przychody z reklamy przy niskich kosztach realizacji
  • miała duży wpływ na satysfakcję klienta operatora (korzystny NPS)
  • stanowiła narzędzie promocji własnych produktów i usług, szczególnie nowych, dopiero wprowadzanych na rynek
  • generowała ruch na stronie i pozwalała na stałą komunikację z klientami
  • usługa była skalowalna – istniała możliwość dopasowania jej do potrzeb operatora
  • usługa mogła być udostępniana z datacenter dcs.pl z utrzymaniem 24/7
  • była otwarta na integrację z zewnętrznymi aplikacjami i infrastrukturą operatora

Dla kogo

Dla dostawców usług telekomunikacyjnych ponieważ:
  • ułatwiała stałą komunikację z klientami
  • generowała dodatkowe przychody
  • pomagała budowac wizerunek firmy przyjaznej każdej grupie odbiorców

 Dla klientów, którzy:
  • wysyłali dużą liczbę SMSów
  • mieli stały dostęp do Internetu
  • korzystali także z innych operatorów
            
Dla reklamodawców, którzy szukali:
  • niestandardowych form komunikacji
  • dobrze określonej grupy odbiorców
  • dużego zasięgu

Bramka sms.orange.pl

Bramka SMS z Internetu była jedna z najstarszych i najbardziej niezawodnych usług dcs.pl świadczonych dla operatora Orange. Usługa uruchomiona została ponad 10 lat temu (jeszcze z logo Idea) i była stale rozwijana umożliwiając milionom użytkowników codzienną komunikację z wykorzystaniem bezpłatnych wiadomości SMS. Z usługi korzystało ponad 5 milionów użytkowników, którzy przesyłali ponad 50 milionów wiadomości SMS miesięcznie (około 20 SMS / sekundę).

Wysłanie SMS z bramki WWW Orange było bezpłatne dla użytkownika. Poprzez odesłanie odpowiedzi z telefonu abonent pokrywa koszt SMS-a. To powoduje, że bezpłatna bramka SMS z Internetu była jednocześnie źródłem przychodów dla Orange. Ten model biznesowy został doceniony w całej grupie Orange i usługa uznana została w 2005 r. za Najlepszy generator przychodów (the Best Revenue Generator) spośród wszystkich usług grupy Orange świadczonych w 17 krajach.

Bramka SMS z Internetu pracuje w datacenter dcs.pl i utrzymywana była w modelu white-label dla Orange. Została ona opracowana z wykorzystaniem technologii Microsoft i ta firma doceniła innowacyjność naszego produktu przyznając dcs.pl nagrodę Customer Experience Award w ogólnoświatowym konkursie partnerów Microsoft.

SMS z Internetu umożliwiał wielokanałową komunikację i wysyłanie oraz odbieranie SMS-ów poprzez stronę WWW, komunikatory internetowe Gadu-Gadu i Tlen, e-mail, mini-bramkę SMS do osadzenia na własnej stronie WWW oraz aplikację mobilną dla iPad. Bramka zintegrowana była także z komunikatorem Skype oraz Facebookiem.

Rzecznik prasowy Orange Polska o bramce SMS

Wojciech Jabczyński opublikował w serwisie X (dawny Twitter) infografikę, przedstawiającą kilka statystyk związanych z internetową bramką SMS. Wynika z niej, że od początku istnienia bramki wysłano przy jej pomocy 3 220 011 323 wiadomości. Rekordowy był dzień 24 grudnia 2005 roku, kiedy liczba wiadomości osiągnęła rekordową liczbę 2 482 355.

Z opublikowanych statystyk wynika, że usługa cieszyła się z czasem coraz mniejszym powodzeniem. Jeszcze w roku 2008 użytkownicy pomarańczowej bramki SMS wysyłali za jej pomocą średnio 40-50 milionów wiadomości miesięcznie. W 2015 roku było to już tylko 2-3,5 miliona wiadomości, a w 2019 roku zaledwie 240 tysięcy wiadomości miesięcznie. Biorąc pod uwagę taki spadek można przypuszczać, że była to jedna z przyczyn wyłączenia usługi.

Sposób funkcjonowania bramki można było sprawdzić na http://sms.orange.pl

Bezpłatna bramka sms na sms.orange.pl   Bezpłatna bramka sms na sms.orange.pl   Minibramka orange


Udostępnia także opcję MiNi bramki

Minibramka orange