Wspomagamy biznes
Applan Business Platform pozwala na automatyzację procesów biznesowych i skrócenie czasu potrzebnego do wprowadzenia produktu na rynek, szczególnie w organizacjach o rozporoszonej strukturze.
Automatyzujemy procesy
Wspieramy procesy biznesowe związane z tworzeniem, dystrybucją i sprzedażą produktów oraz z pozyskaniem, obsługą, rozliczeniem i utrzymaniem klienta.
Finanse i ubezpieczenia
Applan Business Platform [ABP] – to rozwiązanie dla firm realizujących sprzedaż produktów/usług, w tym finansowych i ubezpieczeniowych, poprzez rozległe i rozproszone sieci sprzedażowe. Łączy ono najistotniejsze elementy funkcjonalne systemów klasy ERP oraz CRM, przy czym pełna funkcjonalność jest dostępna na każdym, mającym dostęp do Internetu, urządzeniu: PC, laptop, smartphone.
Usługa Applan Business Platform zbudowana jest z 5 filarów: backoffice, administracja merytoryczna, hosting, development, platforma ABP, które wspierają procesy biznesowe związane z tworzeniem, dystrybucją i sprzedażą produktów oraz z pozyskaniem, obsługą, rozliczeniem i utrzymaniem klienta.
Dlaczego warto wdrożyć ABP
Ponieważ rozwiązanie oferuje m.in.:
- automatyzację najbardziej pracochłonnych procesów i możliwość przesunięcia zasobów do działań handlowych
- łatwe definiowanie i szybkie wprowadzanie nowych produktów do sprzedaży skracając znacznie time to market
- natychmiastowy dostęp do nowych produktów w całej sieci sprzedaży i równoczesne wycofywanie z wszystkich punktów
- ograniczenie kosztów związanych w przygotowaniem, produkcją i dystrybucją druków i materiałów informacyjnych oraz szkoleniem produktowym
- standaryzację i skrócenie czasu obsługi klienta
- zarządzanie siecią sprzedaży, w tym system rozliczeń i raportowania on-line
- wysoką skalowalność systemu dzięki zastosowaniu architektury wielowarstwowej
- wysoką dostępność systemu – dzięki redundantnej konfiguracji serwerów WWW i baz danych
Wybrane obszary funkcjonalne
Produkt
Ważną cechą systemu jest możliwość szybkiego definiowania i udostępniania w sieci sprzedaży nowych produktów, np. ubezpieczeniowych, a także ich natychmiastowego wycofania z oferty. Jednym z etapów tworzenia oferty jest parametryzacja produktów oraz wycena różnych komponentów. Oba etapy, realizowane tradycyjnymi metodami, są bardzo czasochłonne i wymagają zaangażowania wielu osób. ABP pozwala skrócić czas całego procesu nawet do kilku godzin i udostępnić nowy produkt w całej sieci dystrybucyjnej w ciągu kilku minut.
Kompletność danych
Rozwiązanie służy przede wszystkim do kompleksowej realizacji biznesu i stanowi podstawowe źródło dla tematycznych hurtowni danych. Jest to możliwe dzięki spójności i wysokiej jakości danych zbieranych przez system oraz jednolitemu sposobowi definiowania pojęć. W produktach finansowych i ubezpieczeniowych ma to wpływ na szybkość rozliczeń poszczególnych transakcji i, w efekcie, sprawność obsługi klienta.
Dodatkowo ABP pozwala na generowanie szeregu raportów od handlowych i dystrybucyjnych po zarządcze.
Obsługa klienta
Dużą zmianą, związaną z obsługą klienta, było przeniesienie działań, wcześniej zastrzeżonych dla producenta czy dystrybutora, na poziom pojedynczego sprzedawcy. W przypadku sprzedaży polis, została ona skrócona do około 10 minut dzięki dostępowi online do produktów i dokumentów niezbędnych do ich sprzedaży. System został wyposażony także w dedykowany dla agentów portal informacyjny, gdzie mogą monitorować statusy rozliczeń i płatności oraz uzyskać szereg informacji, w tym np. dotyczące rentowności produktów.
Administracja ABP |
|
BackOffice |
|
Platforma ABP |
|
Hosting |
|
Development ABP |
|