System Zarządzania Kosztami Mediów (SZKM)

System Zarządzania Kosztami Mediów (UCMS) został zaprojektowany z myślą o kompleksowej analizie finansowej zużycia mediów oraz rozliczaniu opłat za media w przedsiębiorstwach. System został z powodzeniem dostosowany do obsługi firm produkcyjnych, handlowych i usługowych, szczególnie tych o rozproszonej strukturze lokalizacyjnej. UCMS monitoruje i analizuje nie tylko zużycie energii elektrycznej w przedsiębiorstwach, ale wspiera także inne media, takie jak ciepło, gaz ziemny czy woda. Dzięki licznym raportom na każdym etapie zużycia mediów możliwe jest kontrolowanie i monitorowanie ponoszonych kosztów, a także budowanie planów i prognoz.

Główne zalety systemu SZKM:

  • Obsługa wielu mediów (energia elektryczna, ciepło, gaz, woda)
  • Możliwość dynamicznego budowania taryf niezależnie od rodzaju mediów — bez potrzeby angażowania programistów; taryfę można utworzyć z poziomu interfejsu administracyjnego.
  • System posiada dwa interfejsy:
    • dla administratorów (pracowników centrali)
    • dla użytkowników (pracowników stacjonarnych/oddziałow)

image/svg+xml

Główne moduły systemu:

  • Mechanizm dodawania faktur i ich weryfikacji
  • Mechanizm dodawania refaktur i ich weryfikacji
  • Zarządzanie umowami i aneksami
  • Punkty poboru
  • Liczniki
  • Zarządzanie bazą klientów
  • Zarządzanie bazą dostaw i dystrybucji
  • Zarządzanie taryfami i zróżnicowanymi cennikami
  • Tworzenie taryf i cenników bezpośrednio z poziomu interfejsu WWW
  • Budżetowanie i rezerwy
  • Zarządzanie prognozami
  • Raportowanie, w tym mechanizm modyfikacji raportów
  • Zarządzanie reklamacjami
  • Noty odsetkowe
  • Zarządzanie użytkownikami

System SZKM zawiera informacje dotyczące monitorowanych obiektów, takich jak:

  • Typy i lokalizacje poszczególnych obiektów, punktów poboru i liczników
  • Osoby odpowiedzialne za konkretne punkty poboru mediów
  • Szczegółowe warunki umów zawartych z dostawcami mediów

Dzięki licznym i różnorodnym raportom możliwa jest kontrola, monitorowanie i raportowanie kosztów ponoszonych na każdym etapie zużycia mediów.