info@dcs.pl

+48 22 548 60 00
Microsoft Partner, VMWare Partner - logo
PL EN
  • Blog
  • Aktualności
  • Oferta
    • Oprogramowanie na zamówienie
    • Oprogramowanie dla firm
    • Narzędzia administracyjne
    • Wdrożenia, migracje, support
    • Obsługa konkursów
    • Marketing SMS
    • Systemy faksowe
    • Systemy intranetowe
    • Sprzedaż oprogramowania
    • Wynajem specjalistów IT
    • Obsługa informatyczna firm i outsourcing IT
  • Dowiedz się więcej
    • Nasze realizacje
    • Nasze technologie
    • Modele współpracy
    • Oprogramowanie jako usługa
  • O firmie
    • O nas
    • Nasz zespół programistów
    • Praca w dcs.pl
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Partnerzy i Certyfikacje
    • Polityka prywatności
  • Kontakt
  1. dcs.pl
  2. Blog
  3. Jak mierzyć skuteczność kampanii SMS?
22-09-2015 Krzysztof Kreczko kampanie SMS

Jak mierzyć skuteczność kampanii SMS?

Wszystkie prowadzone kampanie marketingowe należy monitorować oraz mierzyć ich efektywność. Konsekwencją pomiarów powinna być optymalizacja kolejnych kampanii, aby uzyskiwane efekty były coraz lepsze. Wielokrotnie uważa się, że monitorowanie efektywności kampanii SMS, czy MMS jest trudne. Jeśli jednak już na etapie planowania kampanii marketingowej przyjmiemy odpowiednie założenia, okaże się, że mierzenie skuteczności kampanii SMS lub MMS jest bardzo proste.

 

Efektywne kampanie SMS

Analiza raportów dostarczenia wiadomości

Realizując masową wysyłkę SMS lub MMS w ramach akcji promocyjnej otrzymujemy raporty dostarczenia wiadomości SMS do wszystkich odbiorców znajdujących się na naszej liście. Raporty te przede wszystkim pomagają dokładnie rozliczyć realizowaną wysyłkę, a także dają pewną informację, którzy użytkownicy faktycznie odebrali naszą wiadomość. Na postawie raportów powinniśmy usuwać nieaktywnych odbiorców za listy.

 

Kod SMS realizowany przy kasie

Sposób polegający na realizacji ‘kodu przy kasie’ – jest to najczęściej kod rabatowy, jest bardzo prosta do przeprowadzenia. Sklepy stacjonarne odnotowują użycie takich kodów rabatowych bezpośrednio przy kasie, natomiast sklepy internetowe pozwalają wprowadzić kod podczas składania zamówienia. Podanie kodu pozwala dokładnie określić procentowy odzew ze strony klientów. A jeśli kody będą indywidualne dla każdego odbiorcy, wówczas otrzymamy bazę użytkowników należących do grupy łowców promocji zainteresowanych naszym produktem. Z dużym prawdopodobieństwem będą oni grupą przynoszącą największe zwroty z inwestycji.

 

Zrób Landing page i skieruj odbiorcę do Internetu

Wysyłając odbiorcy wiadomość podaj mu adres www. Jednak nie odsyłaj go do strony głównej – pokaż mu stronę, która bezpośrednio opowie mu o produkcie. Przygotuj dla kampanii dedykowany landing page i właśnie ten adres wyślij użytkownikowi. Zwłaszcza, że w obecnie pierwszy kontakt użytkownika ze stroną internetową nawiązywany jest ze smartfona. Następnie analizując wyniki z internetu dowiesz się ilu dokładnie użytkowników zainteresowała nasza kampania, jak szybko po wysyłce odwiedzili naszą stronę oraz czy na nią powrócili. Informacje, te możesz wykorzystać w celu optymalizacji lub przy kolejnych kampaniach SMS, by jeszcze bardziej zwiększyć ich skuteczność. Zobacz jak wysyłać linki w wiadomościach SMS lub MMS.

 

Średnia sprzedaż w okresie promocji

Wyliczanie średniej sprzedaży można traktować, jako metodę pomocniczą, ponieważ nie odnosi się ona wyłącznie do wzrostu sprzedaży generowanego przez odbiorców kampanii SMS. Ogólny wynik wzrostu sprzedaży to składowa wielu czynników np.: okres przedświąteczny, wprowadzenie nowej kolekcji, sezon wyprzedażowy, a także inne kanały komunikacji z klientem. Jednak wysokość średniej sprzedaży daje ogólny pogląd, czy kampania była udana.

 

Najważniejszy - zwrot z inwestycji

Wiele osób określa skuteczność kampanii na podstawie odsetka osób, które skorzystały z kodu rabatowego w czasie kampanii – takie podejście nie zawsze jest słuszne. W wielu sytuacjach może się zdarzać, że z pozoru niewielka efektywność kampanii, np. mniejsza niż 10% zaowocuje wysokim współczynnikiem ROI, czyli pozwoli uzyskać znaczący zwrot z inwestycji. Zdarza się to szczególnie często w przypadku produktów luksusowych, a naszą kampanię SMS lub MMS zaadresujemy do odpowiedniej bazy odbiorców.

W celu sprawdzenia współczynnika ROI należy wziąć procentowy odsetek osób, które skorzystały z promocji oraz średnią wartość koszyka i porównać je z kosztami poniesionymi na przeprowadzenie akcji promocyjnej – pozwoli to ustalić ile zysku przypada na każdą złotówkę zainwestowaną w akcję.

Jeśli będziemy wyciągać odpowiednie wnioski z każdej przeprowadzonej kampanii SMS, wówczas będziemy mogli lepiej targetować przyszłe kampanie, a to przełoży się na wyższe ROI. Ocena efektywności przeprowadzonej kampanii pomoże lepiej dobierać formę promocji do określonej grupy docelowej oraz jej preferencji zakupowych – a to pozwoli lepiej dopasować ofertę do oczekiwań grupy docelowej.

dcs.pl pomaga masowo wysyłać wiadomości SMS oraz dostarcza aplikację do masowego wysyłania SMS.

Powiązane

Spersonalizowane wysyłki SMS. Jak tworzyć i wykorzystywać w marketingu.
Rykoszetem w rynek masowych wysyłek SMS
Tweet

0 komentarze

Kategorie

  • Oprogramowanie dla firm11
  • Wdrożenia, migracje, support3
  • Oprogramowanie na zamówienie2
  • Marketing SMS3
  • Konkursy2
  • Systemy intranetowe2
  • Narzędzia administracyjne6

Tagi

administracja bezpieczeństwo it case study django CMS dla firm hosting intranet kampanie sms kampanie SMS konferencja masowe wysyłki sms migracje monitorowanie aplikacji narzędzia .NET o nas portale firmowe programowanie python SQL system ubezpieczeniowy systemy intranetowe system zarządzania treścią testy produktów ubezpieczenia uprawnienia wdrożenia zasoby sieciowe

Kontakt

dcs.pl Sp. z o.o

  • ul. Puławska 303
  • 02-785 Warszawa
  • tel. +48 22 5486000
  • NIP: 951-20-63-362
  • www.dcs.pl
  • Dział handlowy - sales@dcs.pl
  • Biuro informacyjne - info@dcs.pl
  • Kariera - praca w dcs.pl
  • Polityka prywatności
Na urządzeniu Użytkownika Serwis może zapisywać dane w formie tzw. plików cookies (czyli krótkich plików tekstowych zawierających informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie), które mogą służyć poprawianiu jakości świadczonych usług w Serwisie, optymalizacji wyświetlanych stron, określaniu preferencji Użytkownika i dopasowywaniu do nich naszych usług, a przypadku Użytkowników zalogowanych utrzymania sesji, przez co Użytkownik nie musi logować się na każdej z odwiedzanych stron Serwisu. Pliki cookies nie służą do identyfikacji Użytkowników, mogą być jedynie wykorzystywane w formie zanimizowanej do opracowań analitycznych i statystycznych, również przez podmioty, z których usług korzystamy w naszym Serwisie (Google Analytics). Użytkownik może zablokować możliwość zapisywania na jego urządzeniu plików cookies poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki, co spowoduje brak możliwości zagwarantowania Użytkownikowi Serwisu pełnej funkcjonalności, z brakiem możliwości logowania się do Serwisu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności.

Nasze usługi

  • Hosted SMS
  • Hosted Exchange
  • Hosted Windows
  • Serwis eczaspracy.pl

Realizacje

Jak sprytnie zarządzać udziałami sieciowymi? Czyli Network Share self-service On-Premise
Czym powinien charakteryzować się dobry hosting? Wyniki ankiety
Zawładnij Exchange'em - czyli zarządzanie skrzynkami współdzielonymi

© dcs.pl

  • Blog
  • Aktualności
  • Kontakt