• Blog
  • Oferta
    • Oprogramowanie na zamówienie
    • Oprogramowanie dla firm
      • HostedSMS
      • HostedWindows
      • HostedExchange
      • Serwis eczaspracy.pl
    • Narzędzia administracyjne
      • DSM
      • FSM
      • SPM
      • ATC
    • Wdrożenia, migracje, support
      • Wdrożenia systemów
      • Migracja Exchange 2003 2007 2010 2013
      • Szkolenia Microsoft Exchange
      • Migracja Lotus Domino / Notes do Microsoft Exchange
    • Obsługa konkursów
    • Marketing SMS
    • Systemy intranetowe
      • Wdrożenia intranetów
      • Serwisy Microsoft SharePoint
      • Platforma intranetowa
    • Sprzedaż oprogramowania
      • VMware
      • Veeam
      • Proxmox
    • Wynajem specjalistów IT
    • Obsługa informatyczna firm i outsourcing IT
    • Audyty Informatyczne
    • Utrzymanie, rozwój i modernizacja starego oprogramowania
  • Dowiedz się więcej
    • Nasze realizacje
      • Bramka SMS
      • Konfigurator telefonów
      • Systemy finansowo ubezpieczeniowe
      • Wspomaganie zarządzania kryzysowego
      • Zarządzanie sprzedażą
      • Platforma komunikacji społecznościowej
      • CMS - Systemy zarządzania treścia
      • Wirtualna Recepcja
      • Projekt omnie.to
      • SMS Vote
    • Nasze technologie
    • Modele współpracy
    • Oprogramowanie jako usługa
  • O firmie
    • O nas
    • Nasz zespół programistów
    • Praca w dcs.pl
      • Junior Programista .NET
      • Programista .Net
      • Programista React
      • Programista Python
      • Inżynier DevOps
      • Inżynier Systemowy
      • IT Project Manager
      • Tester aplikacji
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Partnerzy i Certyfikacje
      • Microsoft Partner
      • VMware Partner
      • Veeam Partner
      • Idera
      • Kentico
      • Unizeto
    • Polityka prywatności
  • Kontakt
PL EN
  • Blog
  • Oferta
    • Oprogramowanie na zamówienie
    • Oprogramowanie dla firm
      • HostedSMS
      • HostedWindows
      • HostedExchange
      • Serwis eczaspracy.pl
    • Narzędzia administracyjne
      • DSM
      • FSM
      • SPM
      • ATC
    • Wdrożenia, migracje, support
      • Wdrożenia systemów
      • Migracja Exchange 2003 2007 2010 2013
      • Szkolenia Microsoft Exchange
      • Migracja Lotus Domino / Notes do Microsoft Exchange
    • Obsługa konkursów
    • Marketing SMS
    • Systemy intranetowe
      • Wdrożenia intranetów
      • Serwisy Microsoft SharePoint
      • Platforma intranetowa
    • Sprzedaż oprogramowania
      • VMware
      • Veeam
      • Proxmox
    • Wynajem specjalistów IT
    • Obsługa informatyczna firm i outsourcing IT
    • Audyty Informatyczne
    • Utrzymanie, rozwój i modernizacja starego oprogramowania
  • Dowiedz się więcej
    • Nasze realizacje
      • Bramka SMS
      • Konfigurator telefonów
      • Systemy finansowo ubezpieczeniowe
      • Wspomaganie zarządzania kryzysowego
      • Zarządzanie sprzedażą
      • Platforma komunikacji społecznościowej
      • CMS - Systemy zarządzania treścia
      • Wirtualna Recepcja
      • Projekt omnie.to
      • SMS Vote
    • Nasze technologie
    • Modele współpracy
    • Oprogramowanie jako usługa
  • O firmie
    • O nas
    • Nasz zespół programistów
    • Praca w dcs.pl
      • Junior Programista .NET
      • Programista .Net
      • Programista React
      • Programista Python
      • Inżynier DevOps
      • Inżynier Systemowy
      • IT Project Manager
      • Tester aplikacji
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Partnerzy i Certyfikacje
      • Microsoft Partner
      • VMware Partner
      • Veeam Partner
      • Idera
      • Kentico
      • Unizeto
    • Polityka prywatności
  • Kontakt
  1. dcs.pl
  2. Blog
22-09-2015 Krzysztof Kreczko kampanie SMS

Jak mierzyć skuteczność kampanii SMS?

Wszystkie prowadzone kampanie marketingowe należy monitorować oraz mierzyć ich efektywność. Konsekwencją pomiarów powinna być optymalizacja kolejnych kampanii, aby uzyskiwane efekty były coraz lepsze. Wielokrotnie uważa się, że monitorowanie efektywności kampanii SMS, czy MMS jest trudne. Jeśli jednak już na etapie planowania kampanii marketingowej przyjmiemy odpowiednie założenia, okaże się, że mierzenie skuteczności kampanii SMS lub MMS jest bardzo proste.

 

Efektywne kampanie SMS

Analiza raportów dostarczenia wiadomości

Realizując masową wysyłkę SMS lub MMS w ramach akcji promocyjnej otrzymujemy raporty dostarczenia wiadomości SMS do wszystkich odbiorców znajdujących się na naszej liście. Raporty te przede wszystkim pomagają dokładnie rozliczyć realizowaną wysyłkę, a także dają pewną informację, którzy użytkownicy faktycznie odebrali naszą wiadomość. Na postawie raportów powinniśmy usuwać nieaktywnych odbiorców za listy.

 

Kod SMS realizowany przy kasie

Sposób polegający na realizacji ‘kodu przy kasie’ – jest to najczęściej kod rabatowy, jest bardzo prosta do przeprowadzenia. Sklepy stacjonarne odnotowują użycie takich kodów rabatowych bezpośrednio przy kasie, natomiast sklepy internetowe pozwalają wprowadzić kod podczas składania zamówienia. Podanie kodu pozwala dokładnie określić procentowy odzew ze strony klientów. A jeśli kody będą indywidualne dla każdego odbiorcy, wówczas otrzymamy bazę użytkowników należących do grupy łowców promocji zainteresowanych naszym produktem. Z dużym prawdopodobieństwem będą oni grupą przynoszącą największe zwroty z inwestycji.

 

Zrób Landing page i skieruj odbiorcę do Internetu

Wysyłając odbiorcy wiadomość podaj mu adres www. Jednak nie odsyłaj go do strony głównej – pokaż mu stronę, która bezpośrednio opowie mu o produkcie. Przygotuj dla kampanii dedykowany landing page i właśnie ten adres wyślij użytkownikowi. Zwłaszcza, że w obecnie pierwszy kontakt użytkownika ze stroną internetową nawiązywany jest ze smartfona. Następnie analizując wyniki z internetu dowiesz się ilu dokładnie użytkowników zainteresowała nasza kampania, jak szybko po wysyłce odwiedzili naszą stronę oraz czy na nią powrócili. Informacje, te możesz wykorzystać w celu optymalizacji lub przy kolejnych kampaniach SMS, by jeszcze bardziej zwiększyć ich skuteczność. Zobacz jak wysyłać linki w wiadomościach SMS lub MMS.

 

Średnia sprzedaż w okresie promocji

Wyliczanie średniej sprzedaży można traktować, jako metodę pomocniczą, ponieważ nie odnosi się ona wyłącznie do wzrostu sprzedaży generowanego przez odbiorców kampanii SMS. Ogólny wynik wzrostu sprzedaży to składowa wielu czynników np.: okres przedświąteczny, wprowadzenie nowej kolekcji, sezon wyprzedażowy, a także inne kanały komunikacji z klientem. Jednak wysokość średniej sprzedaży daje ogólny pogląd, czy kampania była udana.

 

Najważniejszy - zwrot z inwestycji

Wiele osób określa skuteczność kampanii na podstawie odsetka osób, które skorzystały z kodu rabatowego w czasie kampanii – takie podejście nie zawsze jest słuszne. W wielu sytuacjach może się zdarzać, że z pozoru niewielka efektywność kampanii, np. mniejsza niż 10% zaowocuje wysokim współczynnikiem ROI, czyli pozwoli uzyskać znaczący zwrot z inwestycji. Zdarza się to szczególnie często w przypadku produktów luksusowych, a naszą kampanię SMS lub MMS zaadresujemy do odpowiedniej bazy odbiorców.

W celu sprawdzenia współczynnika ROI należy wziąć procentowy odsetek osób, które skorzystały z promocji oraz średnią wartość koszyka i porównać je z kosztami poniesionymi na przeprowadzenie akcji promocyjnej – pozwoli to ustalić ile zysku przypada na każdą złotówkę zainwestowaną w akcję.

Jeśli będziemy wyciągać odpowiednie wnioski z każdej przeprowadzonej kampanii SMS, wówczas będziemy mogli lepiej targetować przyszłe kampanie, a to przełoży się na wyższe ROI. Ocena efektywności przeprowadzonej kampanii pomoże lepiej dobierać formę promocji do określonej grupy docelowej oraz jej preferencji zakupowych – a to pozwoli lepiej dopasować ofertę do oczekiwań grupy docelowej.

dcs.pl pomaga masowo wysyłać wiadomości SMS oraz dostarcza aplikację do masowego wysyłania SMS.

Powiązane

Spersonalizowane wysyłki SMS. Jak tworzyć i wykorzystywać w marketingu.
Rykoszetem w rynek masowych wysyłek SMS
Tweet

0 komentarze

Kategorie

  • Oprogramowanie dla firm 11
  • Wdrożenia, migracje, support 3
  • Oprogramowanie na zamówienie 2
  • Marketing SMS 3
  • Konkursy 2
  • Systemy intranetowe 2
  • Narzędzia administracyjne 6

Tagi

administracja administration bezpieczeństwo it case study django CMS dla firm featured głosowanie sms hostedsms hosting intranet kampanie sms kampanie SMS konferencja masowe wysyłki sms migracje monitorowanie aplikacji narzędzia .NET network resources o nas permissions portale firmowe prawybory programowanie proxmox python SQL system ubezpieczeniowy systemy intranetowe system zarządzania treścią testy produktów tools ubezpieczenia uprawnienia wdrożenia wybory prezydenckie
dcs.pl - linkedin
Bądź na bieżąco Śledź nas na LinkedIn, aby otrzymywać aktualizacje i informacje.

Kontakt

dcs.pl Sp. z o.o,
ul. Puławska 303,
02-785 Warszawa,
NIP: 951-20-63-362,
+48 22 5486000,
info@dcs.pl

O firmie

  • Kontakt z nami
  • O nas
  • Blog
  • Kariera

Zasoby

  • Polityka prywatności
  • Aktualności dcs.pl

Usługi

  • Projekty na zamówienie
  • Implementacja Systemów
  • Outsourcing

Produkty

  • Narzędzia administracyjne
  • Software as a Service
  • Produkty finansowe & ubezpieczeniowe

Nasze serwisy

  • Hosted SMS
  • Hosted Exchange
  • Hosted Windows
  • eczaspracy.pl
  • Przeglądy Budynku
  • Share File Safe
  • File Share Manager
dcs.pl - linkedin
Bądź na bieżąco Śledź nas na LinkedIn, aby otrzymywać aktualizacje i informacje.

Copyright ©dcs.pl 1995-2025 Sp. z o.o. All rights reserved.