Testuj z Orange - przykład testowania produktów i usług
Obsługa postrzegania marki w mediach społecznościowych, a w szczególności wśród użytkowników serwisu Facebook, pochłania coraz większą część budżetów marketingowych firm. Wiele z nich walczy o liczbę zgromadzonych „fanów” oraz „polubień” ich stron. W dcs.pl uważamy, że większe znaczenie od widocznych liczb, ma umiejętne prowadzenie kampanii wizerunkowych i innych działań w serwisach społecznościowych, skutkujące wymiernym wzrostem sprzedaży oferowanych produktów oraz satysfakcji klientów. Doświadczenia w tym obszarze zbieramy już od kilku lat, m.in. prowadząc cykl konkursów „Testuj z Orange”.
Platforma do obsługi konkursów
Platforma konkursowa dcs.pl opracowana została z wykorzystaniem z doświadczeń zebranych w trakcie cyklu „Testuj z Orange”. Zapewnia ona następujące funkcjonalności:
- Rejestrację udziału uczestników w konkursie
- Zebranie wymaganych prawem zgód na przetwarzanie danych osobowych
- Przeprowadzanie ankiet wśród uczestników konkursów
- Zarządzanie bazą uczestników konkursów
- Wsparcie w zakresie wyłonienia grona testerów produktów spośród uczestników konkursu
- Udostępnienie blogów, na których testerzy mogą publikować artykuły, zdjęcia oraz nagrania wideo z przebiegiem testów
- Forum wymiany informacji pomiędzy testerami i ich „kibicami” – w pełni zintegrowane z Facebook
- Publikacja stron informacyjnych zgodnie z zaplanowanym harmonogramem konkursu
- Publikacja zadań konkursowych dla testerów i nadzorowanie ich realizacji
- Mierzenie i raportowanie aktywności uczestników konkursów – liczby napisanych wpisów na blogach, opublikowanych zdjęć i filmów, komentarzy, odsłon itp.
Zapewniamy również:
- Kompleksowe wsparcie dla uczestników konkursów i testerów – w tym również w zakresie obsługi testowanych produktów i usług
- Obsługę logistyczną dystrybucji testowanych produktów oraz nagród
- Moderację treści publikowanych na forum
- Stymulowanie rozmów i wymiany opinii
Dzięki opanowanemu do perfekcji procesowi zarządzania testami produktów oraz kreatywności tandemu dcs.pl i agencji interaktywnej IMAGINE , podejmujemy się obsługi konkursów polegających na testowaniu urządzeń RTV i AGD, produktów bankowych, nowowprowadzanych na rynek produktów FMCG, oraz wszelkich innych produktów i usług, których przydatność może być weryfikowana przez ich użytkowników.
Doświadczenia wyniesione z „Testuj z Orange”
Umiejętne stymulowanie działań użytkowników potrafi przynieść spektakularne efekty. Integracja serwisu konkursowego „Testuj z Orange” z Facebookiem spowodowała „wirusowe zarażanie” kolejnych osób. Uczestnicy zabawy chętnie korzystali z możliwości dołączania multimediów do publikowanych artykułów i recenzji telefonów. W trakcie ośmiu edycji konkursu „Testuj z Orange” jego uczestnicy opublikowali łącznie kilkadziesiąt tysięcy zdjęć wykonanych testowanymi telefonami i załączyli blisko 10 000 filmów, które były odtwarzane prawie 600 000 razy.
Konkursy są również dobrym sposobem zbierania zgód na przesyłanie informacji marketingowych różnymi kanałami. Jednocześnie synergia komunikacji marketingowej z prowadzonymi równolegle do niej publicznymi testami urządzeń, wywołuje w uczestnikach konkursu i obserwatorów efekt „chcę to”, co finalnie przekłada się na wzrost sprzedaży produktów oraz usług. Świadomość, iż testy przeprowadzane są oraz opisywane przez „zwykłych użytkowników”, buduje w naturalny sposób zaufanie konsumentów, a niezawodna i transparentna obsługa wszystkich zgłoszeń, wzmacnia satysfakcję klienta.
Organizowane przez dcs.pl konkursy nie muszą opierać się wyłącznie o testowanie telefonów komórkowych, doskonale sprawdzą się inne urządzenia elektroniczne, jak: telewizory, tablety, aparaty fotograficzne. W zależności od potrzeb testerzy mogą również przyjrzeć się produktom bankowym, czy wprowadzanym na rynek najnowszym seriom kosmetyków. Pomaga to pozyskać wiele opinii od niezależnych użytkowników, a w najlepszym scenariuszu – także wiernych fanów, a nawet ambasadorów marki.
0 komentarze