info@dcs.pl

+48 22 548 60 00
Microsoft Partner, VMWare Partner - logo
PL EN
  • Blog
  • Aktualności
  • Oferta
    • Oprogramowanie na zamówienie
    • Oprogramowanie dla firm
    • Narzędzia administracyjne
    • Wdrożenia, migracje, support
    • Obsługa konkursów
    • Marketing SMS
    • Systemy faksowe
    • Systemy intranetowe
    • Sprzedaż oprogramowania
    • Wynajem specjalistów IT
    • Obsługa informatyczna firm i outsourcing IT
  • Dowiedz się więcej
    • Nasze realizacje
    • Nasze technologie
    • Modele współpracy
    • Oprogramowanie jako usługa
  • O firmie
    • O nas
    • Nasz zespół programistów
    • Praca w dcs.pl
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Partnerzy i Certyfikacje
    • Polityka prywatności
  • Kontakt
  1. dcs.pl
  2. Blog
  3. Self-Service w IT - zysk dla pracownika, administratora i właściciela firmy
16-02-2016 Marcin Zawadzki bezpieczeństwo it

Self-Service w IT - zysk dla pracownika, administratora i właściciela firmy

W niektórych firmach stosunki i relacje panujące pomiędzy działem IT a resztą firmy często są delikatnie napięte i przypominają stan zimnej wojny. Z jednej strony stoją pracownicy, dla których załatwienie możliwości drukowania na drukarce stojącej dwa biurka obok graniczy z cudem, z drugiej administratorzy usiłujący znaleźć, choć chwilę czasu na administrację infrastrukturą, tracą godziny na wyjaśnianie kolejnemu pracownikowi, dlaczego pliku virus.exe nie można otworzyć z załącznika maila. Na całe zamieszanie patrzy właściciel, który dostrzega nieefektywnych oraz narzekających pracowników.

Przydatnym rozwiązaniem wielu takich sytuacji może być automatyzacja rutynowych zadań związanych z infrastrukturą IT w sposób pozwalający na samodzielne rozwiązywanie problemów przez samych użytkowników (tzw. Self-Service).

Punkt widzenia pracownika

Z punktu widzenia pracownika tego typu rozwiązania pozwalają zaoszczędzić mu czas potrzebny na rozwiązanie problemów technicznych i skupić się na codziennej pracy. Nie musi już tłumaczyć się swoim przełożonym, z braku dotrzymanych terminów, „bo już drugi tydzień czeka na utworzenie odpowiedniego konta w systemie”.

Ponadto w przypadkach bardziej skomplikowanych problemów technicznych pracownikowi łatwiej uzyskać pomoc od działu IT, gdyż został on odciążony od wykonywania rutynowych zadań.

Punkt widzenia administratora IT

Z perspektywy administratora tego typu rozwiązania pozwalają uniknąć ślepej uliczki, w której profesjonalista zostaje zredukowany do roli specjalisty od zmiany haseł użytkownikom. Może skupić się na zarządzaniu infrastrukturą IT, zamiast rozwiązywać nieustające problemy użytkowników.

Dzięki takiemu podejściu administratorzy zwiększają swoje kompetencje, co pozwala im na awans zawodowy. Ponadto dzięki oszczędności czasu mogą w końcu zająć się bardziej ambitnymi problemami, co przekłada się również na zwiększenie efektywności działania firmy.

Punkt widzenia właściciela firmy

Z punktu widzenia właściciela - użytkownicy wykonujący swoją pracę bez narzekania, „że się nie da, bo IT”, a także dział IT, który ma czas na realizację powierzonych im zadań bez narzekania, „że nie ma na to czasu bo użytkownicy..” to wartość sama w sobie. Automatyzacja procesów sprawia, że firma działa w sposób przewidywalny, co ułatwia zarządzanie i pozwala lepiej wykonywać zobowiązania wobec kontrahentów.

Automatyzacja procesów w firmie zwiększa jej efektywność, powodując zmniejszenie kosztów utrzymania, dzięki czemu jednorazowa inwestycja właściciela pozwala budować bardziej rentowną firmę w dłuższym okresie czasu.

Foto: https://www.pexels.com/photo/people-office-team-collaboration-7075/

Powiązane

4 narzędzia ułatwiające pracę administratorom Microsoft Exchange
Zawładnij Exchange'em - czyli zarządzanie skrzynkami współdzielonymi
Jak sprytnie zarządzać udziałami sieciowymi? Czyli Network Share self-service On-Premise
Self-Service i bezpieczeństwo firmy
Tweet

0 komentarze

Kategorie

  • Oprogramowanie dla firm11
  • Wdrożenia, migracje, support3
  • Oprogramowanie na zamówienie2
  • Marketing SMS3
  • Konkursy2
  • Systemy intranetowe2
  • Narzędzia administracyjne6

Tagi

administracja bezpieczeństwo it case study django CMS dla firm hosting intranet kampanie sms kampanie SMS konferencja masowe wysyłki sms migracje monitorowanie aplikacji narzędzia .NET o nas portale firmowe programowanie python SQL system ubezpieczeniowy systemy intranetowe system zarządzania treścią testy produktów ubezpieczenia uprawnienia wdrożenia zasoby sieciowe

Kontakt

dcs.pl Sp. z o.o

  • ul. Puławska 303
  • 02-785 Warszawa
  • tel. +48 22 5486000
  • NIP: 951-20-63-362
  • www.dcs.pl
  • Dział handlowy - sales@dcs.pl
  • Biuro informacyjne - info@dcs.pl
  • Kariera - praca w dcs.pl
  • Polityka prywatności
Na urządzeniu Użytkownika Serwis może zapisywać dane w formie tzw. plików cookies (czyli krótkich plików tekstowych zawierających informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie), które mogą służyć poprawianiu jakości świadczonych usług w Serwisie, optymalizacji wyświetlanych stron, określaniu preferencji Użytkownika i dopasowywaniu do nich naszych usług, a przypadku Użytkowników zalogowanych utrzymania sesji, przez co Użytkownik nie musi logować się na każdej z odwiedzanych stron Serwisu. Pliki cookies nie służą do identyfikacji Użytkowników, mogą być jedynie wykorzystywane w formie zanimizowanej do opracowań analitycznych i statystycznych, również przez podmioty, z których usług korzystamy w naszym Serwisie (Google Analytics). Użytkownik może zablokować możliwość zapisywania na jego urządzeniu plików cookies poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki, co spowoduje brak możliwości zagwarantowania Użytkownikowi Serwisu pełnej funkcjonalności, z brakiem możliwości logowania się do Serwisu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności.

Nasze usługi

  • Hosted SMS
  • Hosted Exchange
  • Hosted Windows
  • Serwis eczaspracy.pl

Realizacje

Jak sprytnie zarządzać udziałami sieciowymi? Czyli Network Share self-service On-Premise
Czym powinien charakteryzować się dobry hosting? Wyniki ankiety
Zawładnij Exchange'em - czyli zarządzanie skrzynkami współdzielonymi

© dcs.pl

  • Blog
  • Aktualności
  • Kontakt