• Blog
  • Oferta
    • Oprogramowanie na zamówienie
    • Oprogramowanie dla firm
      • HostedSMS
      • HostedWindows
      • HostedExchange
      • Serwis eczaspracy.pl
    • Narzędzia administracyjne
      • DSM
      • FSM
      • SPM
      • ATC
    • Wdrożenia, migracje, support
      • Wdrożenia systemów
      • Migracja Exchange 2003 2007 2010 2013
      • Szkolenia Microsoft Exchange
      • Migracja Lotus Domino / Notes do Microsoft Exchange
    • Obsługa konkursów
    • Marketing SMS
    • Systemy intranetowe
      • Wdrożenia intranetów
      • Serwisy Microsoft SharePoint
      • Platforma intranetowa
    • Sprzedaż oprogramowania
      • VMware
      • Veeam
      • Proxmox
    • Wynajem specjalistów IT
    • Obsługa informatyczna firm i outsourcing IT
    • Audyty Informatyczne
    • Utrzymanie, rozwój i modernizacja starego oprogramowania
  • Dowiedz się więcej
    • Nasze realizacje
      • Bramka SMS
      • Konfigurator telefonów
      • Systemy finansowo ubezpieczeniowe
      • Wspomaganie zarządzania kryzysowego
      • Zarządzanie sprzedażą
      • Platforma komunikacji społecznościowej
      • CMS - Systemy zarządzania treścia
      • Wirtualna Recepcja
      • Projekt omnie.to
      • SMS Vote
    • Nasze technologie
    • Modele współpracy
    • Oprogramowanie jako usługa
  • O firmie
    • O nas
    • Nasz zespół programistów
    • Praca w dcs.pl
      • Junior Programista .NET
      • Programista .Net
      • Programista React
      • Programista Python
      • Inżynier DevOps
      • Inżynier Systemowy
      • IT Project Manager
      • Tester aplikacji
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Partnerzy i Certyfikacje
      • Microsoft Partner
      • VMware Partner
      • Veeam Partner
      • Idera
      • Kentico
      • Unizeto
    • Polityka prywatności
  • Kontakt
PL EN
  • Blog
  • Oferta
    • Oprogramowanie na zamówienie
    • Oprogramowanie dla firm
      • HostedSMS
      • HostedWindows
      • HostedExchange
      • Serwis eczaspracy.pl
    • Narzędzia administracyjne
      • DSM
      • FSM
      • SPM
      • ATC
    • Wdrożenia, migracje, support
      • Wdrożenia systemów
      • Migracja Exchange 2003 2007 2010 2013
      • Szkolenia Microsoft Exchange
      • Migracja Lotus Domino / Notes do Microsoft Exchange
    • Obsługa konkursów
    • Marketing SMS
    • Systemy intranetowe
      • Wdrożenia intranetów
      • Serwisy Microsoft SharePoint
      • Platforma intranetowa
    • Sprzedaż oprogramowania
      • VMware
      • Veeam
      • Proxmox
    • Wynajem specjalistów IT
    • Obsługa informatyczna firm i outsourcing IT
    • Audyty Informatyczne
    • Utrzymanie, rozwój i modernizacja starego oprogramowania
  • Dowiedz się więcej
    • Nasze realizacje
      • Bramka SMS
      • Konfigurator telefonów
      • Systemy finansowo ubezpieczeniowe
      • Wspomaganie zarządzania kryzysowego
      • Zarządzanie sprzedażą
      • Platforma komunikacji społecznościowej
      • CMS - Systemy zarządzania treścia
      • Wirtualna Recepcja
      • Projekt omnie.to
      • SMS Vote
    • Nasze technologie
    • Modele współpracy
    • Oprogramowanie jako usługa
  • O firmie
    • O nas
    • Nasz zespół programistów
    • Praca w dcs.pl
      • Junior Programista .NET
      • Programista .Net
      • Programista React
      • Programista Python
      • Inżynier DevOps
      • Inżynier Systemowy
      • IT Project Manager
      • Tester aplikacji
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Partnerzy i Certyfikacje
      • Microsoft Partner
      • VMware Partner
      • Veeam Partner
      • Idera
      • Kentico
      • Unizeto
    • Polityka prywatności
  • Kontakt
  1. dcs.pl
  2. Blog
16-02-2016 Marcin Zawadzki bezpieczeństwo it

Self-Service w IT - zysk dla pracownika, administratora i właściciela firmy

W niektórych firmach stosunki i relacje panujące pomiędzy działem IT a resztą firmy często są delikatnie napięte i przypominają stan zimnej wojny. Z jednej strony stoją pracownicy, dla których załatwienie możliwości drukowania na drukarce stojącej dwa biurka obok graniczy z cudem, z drugiej administratorzy usiłujący znaleźć, choć chwilę czasu na administrację infrastrukturą, tracą godziny na wyjaśnianie kolejnemu pracownikowi, dlaczego pliku virus.exe nie można otworzyć z załącznika maila. Na całe zamieszanie patrzy właściciel, który dostrzega nieefektywnych oraz narzekających pracowników.

Przydatnym rozwiązaniem wielu takich sytuacji może być automatyzacja rutynowych zadań związanych z infrastrukturą IT w sposób pozwalający na samodzielne rozwiązywanie problemów przez samych użytkowników (tzw. Self-Service).

Punkt widzenia pracownika

Z punktu widzenia pracownika tego typu rozwiązania pozwalają zaoszczędzić mu czas potrzebny na rozwiązanie problemów technicznych i skupić się na codziennej pracy. Nie musi już tłumaczyć się swoim przełożonym, z braku dotrzymanych terminów, „bo już drugi tydzień czeka na utworzenie odpowiedniego konta w systemie”.

Ponadto w przypadkach bardziej skomplikowanych problemów technicznych pracownikowi łatwiej uzyskać pomoc od działu IT, gdyż został on odciążony od wykonywania rutynowych zadań.

Punkt widzenia administratora IT

Z perspektywy administratora tego typu rozwiązania pozwalają uniknąć ślepej uliczki, w której profesjonalista zostaje zredukowany do roli specjalisty od zmiany haseł użytkownikom. Może skupić się na zarządzaniu infrastrukturą IT, zamiast rozwiązywać nieustające problemy użytkowników.

Dzięki takiemu podejściu administratorzy zwiększają swoje kompetencje, co pozwala im na awans zawodowy. Ponadto dzięki oszczędności czasu mogą w końcu zająć się bardziej ambitnymi problemami, co przekłada się również na zwiększenie efektywności działania firmy.

Punkt widzenia właściciela firmy

Z punktu widzenia właściciela - użytkownicy wykonujący swoją pracę bez narzekania, „że się nie da, bo IT”, a także dział IT, który ma czas na realizację powierzonych im zadań bez narzekania, „że nie ma na to czasu bo użytkownicy..” to wartość sama w sobie. Automatyzacja procesów sprawia, że firma działa w sposób przewidywalny, co ułatwia zarządzanie i pozwala lepiej wykonywać zobowiązania wobec kontrahentów.

Automatyzacja procesów w firmie zwiększa jej efektywność, powodując zmniejszenie kosztów utrzymania, dzięki czemu jednorazowa inwestycja właściciela pozwala budować bardziej rentowną firmę w dłuższym okresie czasu.

Foto: https://www.pexels.com/photo/people-office-team-collaboration-7075/

Powiązane

4 narzędzia ułatwiające pracę administratorom Microsoft Exchange
Jak sprytnie zarządzać udziałami sieciowymi? Czyli Network Share self-service On-Premise
Zawładnij Exchange'em - czyli zarządzanie skrzynkami współdzielonymi
Self-Service i bezpieczeństwo firmy
Tweet

0 komentarze

Kategorie

  • Oprogramowanie dla firm 11
  • Wdrożenia, migracje, support 3
  • Oprogramowanie na zamówienie 2
  • Marketing SMS 3
  • Konkursy 2
  • Systemy intranetowe 2
  • Narzędzia administracyjne 6

Tagi

administracja administration bezpieczeństwo it case study django CMS dla firm featured głosowanie sms hostedsms hosting intranet kampanie sms kampanie SMS konferencja masowe wysyłki sms migracje monitorowanie aplikacji narzędzia .NET network resources o nas permissions portale firmowe prawybory programowanie proxmox python SQL system ubezpieczeniowy systemy intranetowe system zarządzania treścią testy produktów tools ubezpieczenia uprawnienia wdrożenia wybory prezydenckie
dcs.pl - linkedin
Bądź na bieżąco Śledź nas na LinkedIn, aby otrzymywać aktualizacje i informacje.

Kontakt

dcs.pl Sp. z o.o,
ul. Puławska 303,
02-785 Warszawa,
NIP: 951-20-63-362,
+48 22 5486000,
info@dcs.pl

O firmie

  • Kontakt z nami
  • O nas
  • Blog
  • Kariera

Zasoby

  • Polityka prywatności
  • Aktualności dcs.pl

Usługi

  • Projekty na zamówienie
  • Implementacja Systemów
  • Outsourcing

Produkty

  • Narzędzia administracyjne
  • Software as a Service
  • Produkty finansowe & ubezpieczeniowe

Nasze serwisy

  • Hosted SMS
  • Hosted Exchange
  • Hosted Windows
  • eczaspracy.pl
  • Przeglądy Budynku
  • Share File Safe
  • File Share Manager
dcs.pl - linkedin
Bądź na bieżąco Śledź nas na LinkedIn, aby otrzymywać aktualizacje i informacje.

Copyright ©dcs.pl 1995-2025 Sp. z o.o. All rights reserved.