dcs.pl - logo 30 lat
  • Rozwiązania
  • Blog
  • Kontakt
PL EN
  • Oprogramowanie na zamówienie
  • Nasze produkty
  • Sprzedaż oprogramowania
  • SaaS
  • Usługi informatyczne
Produkty finansowe i ubezpieczeniowe (ABP)
Usprawnia procesy biznesowe i przyspiesza wprowadzanie produktów na rynek w rozproszonych organizacjach.
Bramka SMS
Ta dwukierunkowa bramka umożliwia bezpłatne wysyłanie wiadomości SMS, pozwalając operatorom promować usługi, zarabiać na odpowiedziach i zwiększać zasięg poprzez integrację ze stroną internetową.
System zarządzania kosztami (UCMS)
Dzięki UCMS przedsiębiorstwa mogą efektywnie analizować, monitorować i zarządzać zużyciem mediów.
Systemy intranetowe
Nasze systemy intranetu oferują bezpieczne rozwiązania oparte na platformie SharePoint lub open-source, co umożliwia komunikację wewnętrzną i integrację z usługą Active Directory.
Distribution List and Shared Mailbox Manager (DSM)
Aplikacja DSM umożliwia pracownikom zarządzanie listami dystrybucyjnymi i skrzynkami pocztowymi Exchange przy minimalnym udziale administratora.
Application Test Console (ATC)
Oprogramowanie umożliwiające monitorowanie serwerów, aplikacji internetowych, usług i baz danych w czasie rzeczywistym za pomocą testów automatycznych, z alertami o nieprawidłowościach wysyłanymi za pomocą wiadomości SMS i e-mail.
File Share Manager (FSM)
Aplikacja internetowa umożliwiająca audyt oraz zarządzanie serwerami plików/udziałami sieciowymi Windows (uprawnienia, quoty, statystyki) w modelu self-service.
Lock Screen Manager (LSM)
System umożliwia zarządzanie komunikacją przy użyciu ekranów blokady (lockscreen) na firmowych komputerach.
SMS Password Manager (SPM)
Aplikacja umożliwiająca resetowanie haseł Active Directory i odblokowywanie kont za pośrednictwem wiadomości SMS przez pracowników firmy.
Pakiety Microsoft M365
Sprzedaż subskrypocji M365 w modelu CSP. Dostęp do najnowszych aplikacji biurowych, innowacyjnych funkcji sztucznej inteligencji takich jak Microsoft Copilot.
VMware
Numer jeden w dziedzinie wirtualizacji systemów informatycznych - od analizy potrzeb, przez projektowanie, po implementację i wsparcie powdrożeniowe.
Microsoft SPLA
Sprzedaż licencji Miscrosoft w miesięcznym modelu subskrypcyjnym SPLA (Service Provider License Agreement) takich produktów jak Windows Server, SQL Server, Exchange.
Veeam
Pełne portfolio rozwiązań backupu Veeam z profesjonalnym wsparciem i pełnym zakresem usług informatycznych.
Proxmox
Bezpieczne i niezawodne rozwiązania klasy korporacyjnej do zarządzania serwerami wirtualnymi, backupu środowisk wirtualnych oraz ochrony serwerów pocztowych.
Hosted SMS
Zaawansowana platforma do masowej wysyłki wiadomości SMS. Email2SMS, rozbudowane API pozwala na pełną inegrację z systemami w firmie.
eCzasPracy.pl
System umożliwia efektywną rejestrację czasu pracy pracowników, usprawnienie śledzenia obecności i zarządzania personelem.
Hosted Exchange
Platforma Hosted Exchange to kompletna usługa poczty e-mail wykorzystująca serwer Microsoft Exchange i program MS Outlook.
Share File Safe
Bezpieczny serwer OnPremise do wymiany plików wewnątrz i na zewnątrz firmy z zabezpieczeniem hasłem.
Hosted Windows
Platforma hostingowa Windows Server MS SQL/.NET umożliwiająca uruchamianie aplikacji i stron internetowych bez ponoszenia kosztów infrastruktury serwerowej.
Przeglądy Budynku
Wszystkie przeglądy budynku w jednej aplikacji. Od przeglądów kominiarskich, elektrycznych po fotowoltaikę czy kontrolę stanu wind w budynku.
SMS Vote
SMS Vote to interaktywny system głosowania, który umożliwia głosowanie w czasie rzeczywistym za pośrednictwem wiadomości SMS. Idealne rozwiązanie do wykorzystania podczas wydarzeń w mediach i transmisjach na żywo.
Migracje MS Exchange
Migracje z systemów MS Exchange 2003, 2010, 2013 oraz 2019, a także z systemów Lotus Domino do MS Exchange.
Wdrożenia IT
Kompleksowa usługa obejmująca analizę potrzeb biznesowych, planowanie, realizację i wsparcie powdrożeniowe. Specjalizujemy się w rozwiązaniach Microsoft.
Wsparcie IT
Kompleksowa obsługa informatyczna, wsparcie jako rozszerzenie kompetencji własnego działu IT, administracja serwerami w firmie
    • Rozwiązania
      • Oprogramowanie na zamówienie
        • Produkty finansowe i ubezpieczeniowe (ABP)
        • Bramka SMS
        • System zarządzania kosztami (UCMS)
        • Systemy Intranetowe
      • Nasze produkty
        • Distribution List and Shared Mailbox Manager (DSM)
        • Application Test Console (ATC)
        • File Share Manager (FSM)
        • Lock Screen Manager ( LSM)
        • SMS Password Manager (SPM)
      • Sprzedaż oprogramowania
        • Pakiety Office M365
        • VMware
        • Microsoft SPLA
        • Veeam
        • Proxmox
      • SaaS
        • Hosted SMS
        • eczaspracy.pl
        • Hosted Exchange
        • Share File Safe
        • Hosted Windows
        • Przeglądy Budynku
        • SMS Vote
      • IT Services
        • Exchange Migration
        • Wdrożenia IT
        • Wsparcie IT
    • Referencje
    • Blog
    • Kontakt
  1. dcs.pl
  2. Blog
25-01-2010 Piotr Jakimiak

Konfigurator telefonów dla operatora INEA

INEA, największy regionalny operator telekomunikacyjny w Wielkopolsce, równolegle ze startem usług telefonii komórkowej udostępnił swoim klientom Konfigurator telefonów dcs.pl

dcs.pl wdrożył Internetowy Serwis Konfiguracyjny (ISK) u kolejnego wirtualnego operatora telefonii komórkowej. Największy regionalny operator telekomunikacyjny w Wielkopolsce – INEA, zdecydował się na uruchomienie ISK równocześnie z premierą swoich usług mobilnych. Opracowany i utrzymywany przez dcs.pl serwis ułatwia abonentom telefonii komórkowej INEA konfigurację telefonów do poprawnej pracy z zaawansowanymi usługami telekomunikacyjnymi, takimi jak WAP, MMS, dostęp do Internetu i transmisje wideo. Usługa dostępna pod adresem http://www.beta.inea.pl/dom/telefon_komorkowy/konfigurator umożliwia w pełni automatyczną konfigurację blisko 700 modeli telefonów GSM dostarczanych przez 27 producentów.

INEA to największy regionalny operator telekomunikacyjny w Wielkopolsce, świadczący dotychczas usługi telewizji cyfrowej, Internetu i telefonii stacjonarnej. Obecnie firma zdecydowała o wprowadzeniu do swojej oferty czwartej usługi (tzw. quadruple play) – telefonii komórkowej na zasadach abonamentowych (post-paid). INEA wprowadziła telefonię mobilną jako tzw. operator wirtualny (MVNO) przy współpracy z MVNE Telogic.

Internetowy Serwis Konfiguracyjny (ISK) to autorskie rozwiązanie dcs.pl udostępniane operatorom mobilnym jako usługa w modelu Software-as-a-Service (SaaS) umożliwiająca konfigurację telefonów komórkowych. Abonenci sieci komórkowej INEA mogą zamówić poszczególne konfiguracje na stronie WWW lub skorzystać z dostępnej tam szczegółowej instrukcji i samodzielnie skonfigurować telefon. Dzięki bliskiej współpracy dcs.pl z producentami telefonów komórkowych oraz operatorami usługa na bieżąco wzbogacana jest o obsługę nowowprowadzanych na rynek modeli telefonów (od kilku do kilkunastu miesięcznie).

Wdrożenie w INEA objęło jedynie część funkcjonalności ISK. Poza konfiguracją WAP, MMS, dostępu do Internetu i transmisji wideo usługa obsługuje także konfigurację zaawansowanych usług, takich jak technologie SyncML, UMA, Push-toTalk, e-mail, IM. Pozwala także na automatyczne konfigurowanie telefonów, które pierwszy raz pojawiają się w zasięgu sieci komórkowej operatora. Wszystkie te funkcjonalności oferowane są w modelu usługowym i nie wymagają wdrażania usługi w infrastrukturze operatora. Pełna funkcjonalność usługi ISK udostępniana jest w modelu hostingowym z datacenter dcs.pl. Dzięki temu minimalizowane są koszty implementacyjne i operacyjne po stronie operatora, a także znaczącemu skróceniu ulega czas uruchomienia serwisu konfiguracyjnego.

Oferowana przez dcs.pl od 2003 roku usługa została zaimplementowana dotychczas dla Orange (PTK Centertel Sp. z o.o.), Grupy Onet.pl SA, Aster Sp. z o.o. oraz MNI SA. Rozwiązanie ISK zdobyło nagrodę TMT Mobile Award 2005 i zostało wyróżnione Certyfikatem Telekomunikacyjnym tygodnika Wprost.

Co to jest ISK?

Internetowy Serwis Konfiguracyjny (ISK) to system do automatycznej konfiguracji telefonów komórkowych. Zamówione przez abonenta ustawienia dostarczane są na jego telefon jako binarna wiadomość SMS, która w sposób automatyczny konfiguruje telefon GSM. Unikalną cechą ISK są dokładne instrukcje opisujące w przystępny sposób (krok po kroku) ręczną konfigurację telefonu. Dzięki nim abonenci mogą również samodzielnie wprowadzić prawidłowe ustawienia do telefonu. ISK to najbardziej zaawansowane rozwiązanie na rynku polskim oraz jedno z najlepszych na świecie. Rocznie serwis przetwarza blisko 100 mln konfiguracji.

Do czego służy Internetowy Serwis Konfiguracyjny?

Zwykle, gdy abonent włoży kartę SIM do telefonu, może jedynie wykonywać rozmowy telefoniczne i wysyłać SMS-y. Bez dodatkowej konfiguracji nie może wysyłać i odbierać wiadomości MMS, przeglądać stron internetowych ani tym bardziej korzystać z zaawansowanych usług oferowanych przez operatorów. W przypadku, gdy abonent nie otrzymał od operatora poprawnie skonfigurowanego telefonu bądź korzysta z aparatu nabytego na rynku wtórnym lub po prostu przywrócił telefon do ustawień fabrycznych, musi on sam zmienić ustawienia w telefonie. Jak pokazuje praktyka, próby samodzielnego, ręcznego konfigurowania parametrów telefonu kończą się zazwyczaj niepowodzeniem. Powoduje to niezadowolenie abonentów i dodatkowo obniża przychody operatorów (klienci nie posiadający właściwie skonfigurowanego telefonu nie korzystają z zaawansowanych usług). Dlatego najprostszym i efektywnym kosztowo dla operatorów rozwiązaniem jest zaoferowanie klientom usługi ISK, która w sposób automatyczny wpisuje prawidłowe ustawienia do telefonów abonentów.

Jak działa ISK?

Korzystanie z ISK jest bardzo łatwe – zarówno dla abonentów, jak i Biur Obsługi Klienta operatorów. Użytkownik po wejściu na stronę WWW usługi wybiera producenta a następnie model swojego telefonu. Następnie wybiera usługi, które mają zostać skonfigurowane i wpisuje swój numer telefonu. Chwilę później otrzymuje SMS-em konfigurację, która - po jej akceptacji przez abonenta - automatycznie prawidłowo ustawia telefon. Alternatywną ścieżką konfiguracji telefonu jest ręczna zmiana ustawień w telefonie zgodnie ze szczegółową instrukcją „krok po kroku” udostępnianą w serwisie ISK. Istnieje też możliwość automatycznego wykrywania nowych telefonów pojawiających się w sieci operatora i automatycznego ich konfigurowania.

Technologia

Serwis ISK został opracowany z uwzględnieniem najpopularniejszych standardów konfiguracji usług stosowanych w usługach mobilnych oraz implementowanych w telefonach przez producentów, m.in.: Over The Air Provisioning (OTA), OMA Client Provisioning (OMA CP), OMA Device Managment (OMA DM), Open Wave i IMEI Provisioning.

Powiązane

Tweet

0 komentarze

Kategorie

  • Oprogramowanie dla firm 11
  • Wdrożenia, migracje, support 3
  • Oprogramowanie na zamówienie 2
  • Marketing SMS 3
  • Konkursy 2
  • Systemy intranetowe 2
  • Narzędzia administracyjne 6

Tagi

administracja administration bezpieczeństwo it case study django CMS dla firm featured głosowanie sms hostedsms hosting
dcs.pl - linkedin
Bądź na bieżąco Śledź nas na LinkedIn, aby otrzymywać aktualizacje i informacje.

Kontakt

dcs.pl Sp. z o.o,
ul. Puławska 303,
02-785 Warszawa,
NIP: 951-20-63-362,
+48 22 5486000,
info@dcs.pl

O firmie

  • Kontakt z nami
  • O nas
  • Blog
  • Kariera

Zasoby

  • Polityka prywatności
  • Aktualności dcs.pl

Usługi

  • Projekty na zamówienie
  • Implementacja Systemów
  • Outsourcing

Produkty

  • Narzędzia administracyjne
  • Software as a Service
  • Produkty finansowe & ubezpieczeniowe

Nasze serwisy

  • Hosted SMS
  • Hosted Exchange
  • Hosted Windows
  • eCzasPracy.pl
  • Przeglądy Budynku
  • Share File Safe
  • File Share Manager
  • Lock Screen Manager
dcs.pl - linkedin
Bądź na bieżąco Śledź nas na LinkedIn, aby otrzymywać aktualizacje i informacje.

Copyright ©dcs.pl 1995-2025 Sp. z o.o. All rights reserved.