info@dcs.pl

+48 22 548 60 00
Microsoft Partner, VMWare Partner - logo
PL EN
  • Blog
  • Aktualności
  • Oferta
    • Oprogramowanie na zamówienie
    • Oprogramowanie dla firm
    • Narzędzia administracyjne
    • Wdrożenia, migracje, support
    • Obsługa konkursów
    • Marketing SMS
    • Systemy faksowe
    • Systemy intranetowe
    • Sprzedaż oprogramowania
    • Wynajem specjalistów IT
    • Obsługa informatyczna firm i outsourcing IT
  • Dowiedz się więcej
    • Nasze realizacje
    • Nasze technologie
    • Modele współpracy
    • Oprogramowanie jako usługa
  • O firmie
    • O nas
    • Nasz zespół programistów
    • Praca w dcs.pl
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Partnerzy i Certyfikacje
    • Polityka prywatności
  • Kontakt
  1. dcs.pl
  2. Blog
  3. Jak zarządzać migracją pracowników w IT
11-12-2015 Marcin Zawadzki bezpieczeństwo it

Jak zarządzać migracją pracowników w IT

W pokoleniu naszych rodziców zdarzały się osoby, które przepracowały całe życie w jednej firmie - przychodził po studiach i pracowałby do emerytury. Obecnie pracę zmienia się znaczenie częściej przechodząc pomiędzy działami w firmie lub zmieniając firmę. Jednak im większa jest firma, tym większe bywają rotacje pracowników, a zatem niezwykle ważna staje się sprawna obsługa tego procesu.
 

Przygotowanie nowego pracownika

Jest to jeden z ważniejszych czynników mówiących wiele o sprawności procedur oraz komunikacji w firmie. Im więcej czasu nowy pracownik będzie musiał czekać na możliwość zalogowania się do systemów informatycznych, na dostęp do potrzebnych dokumentów, tym mniej swojego czasu będzie przeznaczał na właściwą pracę i tym mniej korzyści przyniesie w firmie.
W dużych firmach, gdzie dział IT funkcjonuje należycie samo ustawienie odpowiednich opcji w systemie HR powinno spowodować dodanie nowego pracownika do odpowiednich grup i ról.
 

Pracownik rozpoczyna nowy projekt

Podobnie wygląda to w przypadku startu nowego projektu wewnątrz istniejących struktur.  Jak dużo czasu pracownicy rozpoczynający nowy projekt muszą poświęcić na wyjaśnianiu i ustaleniu z IT, że będą potrzebować udziału sieciowego z możliwością składowania tam 50 GB danych?
Jeśli prowadzenie projektu wymagać będzie utworzenia nowego konta pocztowego lub choć aliasu mailowego np. support@nowyprojekt.świetnafirma.pl, to zajmie to menadżerowi projektu 5 minut, czy też będzie musiał wymieniać maile z IT i adres uzyska po tygodniu?
 

Zapewnienie bezpieczeństwa firmie

Jak długo zajmie pracownikom IT odebranie dostępu do wszelkich zasobów pracownikowi który zakończył pracę w firmie/dziale? Oczywiście można zablokować konto użytkownika w domenie, ale czy na pewno użytkownik nie miał dostępu do innych kont, skrzynek pocztowych?
Jeżeli były administrator zostanie skierowany do działu helpdesk – czy aby na pewno już następnego dnia przestanie mieć odpowiednie uprawnienia administracyjne do wszystkich systemów?
 

Zapewnienie ciągłości procesów biznesowych

W każdej organizacji istnieje wiele adresów mailowych udostępnionych dla klientów np. typu dział handlowy, biuro informacyjne, pomoc techniczna. Niezależnie od rotacji pracowników, urlopów i zwolnień każdy z tych adresów musi być cały czas obsługiwany. Taka skrzynka współdzielona, której nikt nie obsługuje w najlepszym przypadku może się skończyć utraconą szansą biznesową. W najgorszym nie dotrzymaniem SLA umowy z klientem i zapłaceniem kary.
 

Ograniczenie kosztów i prawidłowe zwalnianie zasobów

Kolejnym aspektem jest wykrywanie w firmie zasobów, z których już nikt nie korzysta. Utrzymanie dowolnych zasobów, nawet udziałów na serwerach plików jest kosztem, gdyż zasoby nieużywane można zwolnić i przeznaczyć na inne cele. Tym ważniejsze jest to w przypadku wykorzystania chmury, gdzie za każde zasoby trzeba uiścić stosowną opłatę. Czy Twoje IT jest wstanie zrobić raport, jaki procent zasobów w udziałach sieciowych stanowią zasoby, z których od lat już nikt nie korzysta?
dcs.pl przygotował stosowne narzędzie usprawniające zarządzanie udziałami sieciowymi w Microsoft Windows.
 
Analogicznie jest w przypadku kosztów licencji, gdzie za każdego pracownika mającego dostęp do usługi należy zapłacić. Po jakim czasie firma dowie się, że usługa, którą wykupuje nie jest już wykorzystywana przez pracowników? - Im większe opóźnienie po stronie managementu/ IT – tym większe straty ponosi firma.

Powiązane

Intranet i jego możliwości rozwoju przedsiębiorstwa
Zarządzanie uprawnieniami w Microsoft .NET
Tweet

0 komentarze

Kategorie

  • Oprogramowanie dla firm11
  • Wdrożenia, migracje, support3
  • Oprogramowanie na zamówienie2
  • Marketing SMS3
  • Konkursy2
  • Systemy intranetowe2
  • Narzędzia administracyjne6

Tagi

administracja bezpieczeństwo it case study django CMS dla firm hosting intranet kampanie sms kampanie SMS konferencja masowe wysyłki sms migracje monitorowanie aplikacji narzędzia .NET o nas portale firmowe programowanie python SQL system ubezpieczeniowy systemy intranetowe system zarządzania treścią testy produktów ubezpieczenia uprawnienia wdrożenia zasoby sieciowe

Kontakt

dcs.pl Sp. z o.o

  • ul. Puławska 303
  • 02-785 Warszawa
  • tel. +48 22 5486000, fax +48 22 5486001
  • NIP: 951-20-63-362
  • www.dcs.pl
  • Dział handlowy - sales@dcs.pl
  • Biuro informacyjne - info@dcs.pl
  • Polityka prywatności
Na urządzeniu Użytkownika Serwis może zapisywać dane w formie tzw. plików cookies (czyli krótkich plików tekstowych zawierających informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie), które mogą służyć poprawianiu jakości świadczonych usług w Serwisie, optymalizacji wyświetlanych stron, określaniu preferencji Użytkownika i dopasowywaniu do nich naszych usług, a przypadku Użytkowników zalogowanych utrzymania sesji, przez co Użytkownik nie musi logować się na każdej z odwiedzanych stron Serwisu. Pliki cookies nie służą do identyfikacji Użytkowników, mogą być jedynie wykorzystywane w formie zanimizowanej do opracowań analitycznych i statystycznych, również przez podmioty, z których usług korzystamy w naszym Serwisie (Google Analytics). Użytkownik może zablokować możliwość zapisywania na jego urządzeniu plików cookies poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki, co spowoduje brak możliwości zagwarantowania Użytkownikowi Serwisu pełnej funkcjonalności, z brakiem możliwości logowania się do Serwisu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności.

Nasze usługi

  • Hosted SMS
  • Hosted Exchange
  • Hosted Windows
  • Twoja Sugestia
  • Serwis eczaspracy.pl

Realizacje

Jak sprytnie zarządzać udziałami sieciowymi? Czyli Network Share self-service On-Premise
Czym powinien charakteryzować się dobry hosting? Wyniki ankiety
Zawładnij Exchange'em - czyli zarządzanie skrzynkami współdzielonymi

© dcs.pl

  • Blog
  • Aktualności
  • Kontakt