• Blog
  • Oferta
    • Oprogramowanie na zamówienie
    • Oprogramowanie dla firm
      • HostedSMS
      • HostedWindows
      • HostedExchange
      • Serwis eczaspracy.pl
    • Narzędzia administracyjne
      • DSM
      • FSM
      • SPM
      • ATC
    • Wdrożenia, migracje, support
      • Wdrożenia systemów
      • Migracja Exchange 2003 2007 2010 2013
      • Szkolenia Microsoft Exchange
      • Migracja Lotus Domino / Notes do Microsoft Exchange
    • Obsługa konkursów
    • Marketing SMS
    • Systemy intranetowe
      • Wdrożenia intranetów
      • Serwisy Microsoft SharePoint
      • Platforma intranetowa
    • Sprzedaż oprogramowania
      • VMware
      • Veeam
      • Proxmox
    • Wynajem specjalistów IT
    • Obsługa informatyczna firm i outsourcing IT
    • Audyty Informatyczne
    • Utrzymanie, rozwój i modernizacja starego oprogramowania
  • Dowiedz się więcej
    • Nasze realizacje
      • Bramka SMS
      • Konfigurator telefonów
      • Systemy finansowo ubezpieczeniowe
      • Wspomaganie zarządzania kryzysowego
      • Zarządzanie sprzedażą
      • Platforma komunikacji społecznościowej
      • CMS - Systemy zarządzania treścia
      • Wirtualna Recepcja
      • Projekt omnie.to
      • SMS Vote
    • Nasze technologie
    • Modele współpracy
    • Oprogramowanie jako usługa
  • O firmie
    • O nas
    • Nasz zespół programistów
    • Praca w dcs.pl
      • Junior Programista .NET
      • Programista .Net
      • Programista React
      • Programista Python
      • Inżynier DevOps
      • Inżynier Systemowy
      • IT Project Manager
      • Tester aplikacji
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Partnerzy i Certyfikacje
      • Microsoft Partner
      • VMware Partner
      • Veeam Partner
      • Idera
      • Kentico
      • Unizeto
    • Polityka prywatności
  • Kontakt
PL EN
  • Blog
  • Oferta
    • Oprogramowanie na zamówienie
    • Oprogramowanie dla firm
      • HostedSMS
      • HostedWindows
      • HostedExchange
      • Serwis eczaspracy.pl
    • Narzędzia administracyjne
      • DSM
      • FSM
      • SPM
      • ATC
    • Wdrożenia, migracje, support
      • Wdrożenia systemów
      • Migracja Exchange 2003 2007 2010 2013
      • Szkolenia Microsoft Exchange
      • Migracja Lotus Domino / Notes do Microsoft Exchange
    • Obsługa konkursów
    • Marketing SMS
    • Systemy intranetowe
      • Wdrożenia intranetów
      • Serwisy Microsoft SharePoint
      • Platforma intranetowa
    • Sprzedaż oprogramowania
      • VMware
      • Veeam
      • Proxmox
    • Wynajem specjalistów IT
    • Obsługa informatyczna firm i outsourcing IT
    • Audyty Informatyczne
    • Utrzymanie, rozwój i modernizacja starego oprogramowania
  • Dowiedz się więcej
    • Nasze realizacje
      • Bramka SMS
      • Konfigurator telefonów
      • Systemy finansowo ubezpieczeniowe
      • Wspomaganie zarządzania kryzysowego
      • Zarządzanie sprzedażą
      • Platforma komunikacji społecznościowej
      • CMS - Systemy zarządzania treścia
      • Wirtualna Recepcja
      • Projekt omnie.to
      • SMS Vote
    • Nasze technologie
    • Modele współpracy
    • Oprogramowanie jako usługa
  • O firmie
    • O nas
    • Nasz zespół programistów
    • Praca w dcs.pl
      • Junior Programista .NET
      • Programista .Net
      • Programista React
      • Programista Python
      • Inżynier DevOps
      • Inżynier Systemowy
      • IT Project Manager
      • Tester aplikacji
    • Nagrody i wyróżnienia
    • Partnerzy i Certyfikacje
      • Microsoft Partner
      • VMware Partner
      • Veeam Partner
      • Idera
      • Kentico
      • Unizeto
    • Polityka prywatności
  • Kontakt
  1. dcs.pl
  2. Blog
11-12-2015 Marcin Zawadzki bezpieczeństwo it

Jak zarządzać migracją pracowników w IT

W pokoleniu naszych rodziców zdarzały się osoby, które przepracowały całe życie w jednej firmie - przychodził po studiach i pracowałby do emerytury. Obecnie pracę zmienia się znaczenie częściej przechodząc pomiędzy działami w firmie lub zmieniając firmę. Jednak im większa jest firma, tym większe bywają rotacje pracowników, a zatem niezwykle ważna staje się sprawna obsługa tego procesu.
 

Przygotowanie nowego pracownika

Jest to jeden z ważniejszych czynników mówiących wiele o sprawności procedur oraz komunikacji w firmie. Im więcej czasu nowy pracownik będzie musiał czekać na możliwość zalogowania się do systemów informatycznych, na dostęp do potrzebnych dokumentów, tym mniej swojego czasu będzie przeznaczał na właściwą pracę i tym mniej korzyści przyniesie w firmie.
W dużych firmach, gdzie dział IT funkcjonuje należycie samo ustawienie odpowiednich opcji w systemie HR powinno spowodować dodanie nowego pracownika do odpowiednich grup i ról.
 

Pracownik rozpoczyna nowy projekt

Podobnie wygląda to w przypadku startu nowego projektu wewnątrz istniejących struktur.  Jak dużo czasu pracownicy rozpoczynający nowy projekt muszą poświęcić na wyjaśnianiu i ustaleniu z IT, że będą potrzebować udziału sieciowego z możliwością składowania tam 50 GB danych?
Jeśli prowadzenie projektu wymagać będzie utworzenia nowego konta pocztowego lub choć aliasu mailowego np. support@nowyprojekt.świetnafirma.pl, to zajmie to menadżerowi projektu 5 minut, czy też będzie musiał wymieniać maile z IT i adres uzyska po tygodniu?
 

Zapewnienie bezpieczeństwa firmie

Jak długo zajmie pracownikom IT odebranie dostępu do wszelkich zasobów pracownikowi który zakończył pracę w firmie/dziale? Oczywiście można zablokować konto użytkownika w domenie, ale czy na pewno użytkownik nie miał dostępu do innych kont, skrzynek pocztowych?
Jeżeli były administrator zostanie skierowany do działu helpdesk – czy aby na pewno już następnego dnia przestanie mieć odpowiednie uprawnienia administracyjne do wszystkich systemów?
 

Zapewnienie ciągłości procesów biznesowych

W każdej organizacji istnieje wiele adresów mailowych udostępnionych dla klientów np. typu dział handlowy, biuro informacyjne, pomoc techniczna. Niezależnie od rotacji pracowników, urlopów i zwolnień każdy z tych adresów musi być cały czas obsługiwany. Taka skrzynka współdzielona, której nikt nie obsługuje w najlepszym przypadku może się skończyć utraconą szansą biznesową. W najgorszym nie dotrzymaniem SLA umowy z klientem i zapłaceniem kary.
 

Ograniczenie kosztów i prawidłowe zwalnianie zasobów

Kolejnym aspektem jest wykrywanie w firmie zasobów, z których już nikt nie korzysta. Utrzymanie dowolnych zasobów, nawet udziałów na serwerach plików jest kosztem, gdyż zasoby nieużywane można zwolnić i przeznaczyć na inne cele. Tym ważniejsze jest to w przypadku wykorzystania chmury, gdzie za każde zasoby trzeba uiścić stosowną opłatę. Czy Twoje IT jest wstanie zrobić raport, jaki procent zasobów w udziałach sieciowych stanowią zasoby, z których od lat już nikt nie korzysta?
dcs.pl przygotował stosowne narzędzie usprawniające zarządzanie udziałami sieciowymi w Microsoft Windows.
 
Analogicznie jest w przypadku kosztów licencji, gdzie za każdego pracownika mającego dostęp do usługi należy zapłacić. Po jakim czasie firma dowie się, że usługa, którą wykupuje nie jest już wykorzystywana przez pracowników? - Im większe opóźnienie po stronie managementu/ IT – tym większe straty ponosi firma.

Powiązane

Intranet i jego możliwości rozwoju przedsiębiorstwa
Zarządzanie uprawnieniami w Microsoft .NET
Tweet

0 komentarze

Kategorie

  • Oprogramowanie dla firm 11
  • Wdrożenia, migracje, support 3
  • Oprogramowanie na zamówienie 2
  • Marketing SMS 3
  • Konkursy 2
  • Systemy intranetowe 2
  • Narzędzia administracyjne 6

Tagi

administracja administration bezpieczeństwo it case study django CMS dla firm featured głosowanie sms hostedsms hosting intranet kampanie sms kampanie SMS konferencja masowe wysyłki sms migracje monitorowanie aplikacji narzędzia .NET network resources o nas permissions portale firmowe prawybory programowanie proxmox python SQL system ubezpieczeniowy systemy intranetowe system zarządzania treścią testy produktów tools ubezpieczenia uprawnienia wdrożenia wybory prezydenckie
dcs.pl - linkedin
Bądź na bieżąco Śledź nas na LinkedIn, aby otrzymywać aktualizacje i informacje.

Kontakt

dcs.pl Sp. z o.o,
ul. Puławska 303,
02-785 Warszawa,
NIP: 951-20-63-362,
+48 22 5486000,
info@dcs.pl

O firmie

  • Kontakt z nami
  • O nas
  • Blog
  • Kariera

Zasoby

  • Polityka prywatności
  • Aktualności dcs.pl

Usługi

  • Projekty na zamówienie
  • Implementacja Systemów
  • Outsourcing

Produkty

  • Narzędzia administracyjne
  • Software as a Service
  • Produkty finansowe & ubezpieczeniowe

Nasze serwisy

  • Hosted SMS
  • Hosted Exchange
  • Hosted Windows
  • eczaspracy.pl
  • Przeglądy Budynku
  • Share File Safe
  • File Share Manager
dcs.pl - linkedin
Bądź na bieżąco Śledź nas na LinkedIn, aby otrzymywać aktualizacje i informacje.

Copyright ©dcs.pl 1995-2025 Sp. z o.o. All rights reserved.