Pakiet aplikacji SharePoint
Jest zintegrowaną platformą poprawiającą efektywność organizacji przez kompleksowe zarządzanie zawartością i wyszukiwaniem treści
Organizacja pracy
SharePoint daje nieograniczone możliwości związane z organizacją pracy. Przyspiesza procesy biznesowe oraz ułatwia wymianę informacji. Czym szerzej wykorzystywany jest SharePoint w organizacji, tym większe korzyści osiągamy dla firmy.
SharePoint - najczęściej wykorzystywane funkcjonalności
- Delegacje - Aplikacja umożliwia rejestracje wyjazdów służbowych oraz ich akceptację, a następnie rozliczanie kosztów podróży. Realizacja w oparciu o platformę SharePoint pozwala znacznie zredukować tradycyjną dokumentację oraz czas związany z administracją
- Obieg dokumentów – Poprawne zamodelowanie elektronicznego obiegu dokumentów w organizacji jest znacznym wyzwaniem oraz rewolucją w codziennej pracy. Gwarantuje również największy zwrot z inwestycji.
- Zarządzanie urlopami - Aplikacja do obsługi elektronicznych wniosków urlopowych na platformie SharePoint. W trakcie wdrożenia, komponenty aplikacji dostosowywane są do wymogów Klienta zarówno w zakresie funkcjonalnym jak i graficznym
- Rezerwacja zasobów w firmie – Narzędzie usprawniające proces rezerwacji oraz zarzadzania dostępnością sal konferencyjnych a tym samym planowaniem spotkań w organizacjach
- Zgłaszanie problemów do helpdesku – Rozwiązanie umożliwia utworzenie elektronicznej rejestracji zgłoszeń serwisowych oraz helpdesk w ramach platformy SharePoint, oferując niemal dowolne dostosowanie aplikacji
- Obsługa procesów biznesowych - SharePoint posiada wbudowane mechanizmy obsługi procesów biznesowych (workflow). Przepływy pracy ułatwiają współpracę nad dokumentami i zarządzanie zadaniami projektowymi, umożliwiając implementację procesów biznesowych w odniesieniu do dokumentów i elementów w witrynie SharePoint
Korzyści z wdrożenia platformy SharePoint
- Skraca proces adaptacji nowych pracowników – część procesów i wiedzy jest opisana w intranecie, dzięki czemu łatwiej jest się im wdrożyć w pracę i poznać strukturę firmy
- Poprawia wewnętrzną komunikację oraz przepływ informacji w firmie zapewniając krótszy czas dystrybucji i dotarcia do informacji przez pracowników
- Usprawnia pracę grupową na dokumentach
- Umożliwia stworzenie jednej referencyjnej bazy wiedzy o firmie, gwarantując lepszą dostępność dokumentów firmowych – pozwala to na likwidację miejsc sieciowych na których użytkownicy przechowywali różnego rodzaju pliki
- Wersjonowanie dokumentów umożliwia zapisywanie historii zmian treści dokumentu, a mechanizm alertów powiadomi wskazanych pracowników o każdej zmianie
- Możliwość pełnej integracji ze środowiskiem Microsoft ułatwi pracę mobilną, poprzez synchronizację kalendarzy, kontaktów, zadań oraz dokumentów
- Wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów zagwarantuje optymalizację pracy oraz mniejsze zużycie papieru
Grafika pochodzi ze strony http://barnimages.com/a-lot-of-work/